Is het wel belangrijk om vaak content te delen? Lijkt dat dan niet op spammen? Ja, deze vragen worden vaak gesteld door klanten. Maar sinds wanneer wordt het delen van waardevolle content gezien als spam? Waarom het delen van consistent waardevolle content belangrijk is bespreek ik in deze blog.
Is consistent waardevolle content delen spammen?
Laatst zat ik aan tafel met een potentiële klant en hij stelde de vraag ‘hoe vaak per week moet ik content delen’? Laten we beginnen met dat je niets hoeft te doen. Maar wat je doet moet consistent en waardevol zijn voor potentiële klanten. Want met het delen van content bouw je een relatie op met nieuwe klanten. En onderhoud je binding met huidige en voormalige klanten.
Consistent waarde delen vergt veel inzet en geduld maar de meerwaarde zie je terug in jouw klantenbestand en netwerk. Ik ben nog niet zolang bezig met mijn persoonlijke ‘content strateeg’ Instagram account, maar heb nu al een mooi aantal volgers. En krijg veel aanvragen binnen via Instagram. Of via mijn onlinenetwerk. Ik word dus gezien! En mensen weten mij te vinden, als ze een vraag hebben over contentstrategie en het content creatieproces.
Laatst deelde ik deze quote op mijn Instagram account.
‘Content builds relationships. Relationships are built on trust. Trust drives revenue.’
Vertrouwen is verkopen
Het is vrij naïef om te denken dat als je drie blogs, aantal posts en story’s op Instagram en een update op LinkedIn plaatst dat klanten uit de lucht komen vallen. Waar veel ondernemers tegen aan lopen? Tijd investeren in contentstrategie en content creatie. En het opbrengen van geduld om te kijken of het werkelijk ook iets oplevert.
Ach joh, zie je wel Instagram werkt voor geen meter? Nee, dat klopt! Want vooral online duurt het lang om vertrouwen op te bouwen bij jouw doelgroep. Want alleen mensen die vertrouwen hebben in jou als persoon, zullen bij jou kopen.
Waarom inzetten op het delen van consistent waardevolle content?
-
Content verrijkt het leven en bedrijf van jouw klant
En deze klanten zullen terugkeren of potentiële klanten doorsturen. Als jouw content iemand verder helpt, zal deze persoon jou gaan volgen. Want zij willen meer content dat hen informeert of inspireert.
-
Consistent waardevolle content delen is bouwen aan vertrouwen
Met de nadruk op ‘CONSISTENT’ want mensen ontwikkelen een verwachtingspatroon en hier kan jij goed op inspelen en vertrouwen krijgen bij een potentiële klant. De stap om jou te benaderen is veel kleiner, als mensen het gevoel hebben dat ze jou kennen.
-
Je bent zichtbaar voor potentiële klanten
Online zichtbaarheid is geen trend! Als mensen niet weten wat jouw talenten zijn en hoe jij hen kunt helpen, dan zullen ze niet bij je aankloppen. Mensen moeten je überhaupt eerst weten te vinden, maar hoe als jij niet zichtbaar bent? Door het consistent delen waardevolle content ben je zichtbaar en toon je jouw kennis, vaardigheden en talenten.
-
Door consistent creëren van content kom je in een goede flow
Door tijd te investeren in het creëer van content ontwikkel je gaandeweg een goede en passende flow. Het bedenken en maken van content zal steeds sneller en moeiteloos gaan. Een pluspunt toch?
Heb jij de voordelen van het delen van consistent waardevolle content al ervaren? Niet? Dat is erg jammer, misschien heb ik je kunnen overtuigen om het te proberen. Ik daag je uit om een maand lang consistent content te delen. Ga je de uitdaging aan?
Hoe je kunt beginnen met een efficiënte content planning om jouw waarde volle content te delen? Lees ook mijn blog over efficiënte content planning in Trello.
0 reacties